- Strona główna
- Zwroty i wymiany (odstąpienie od umowy)
Zwroty i wymiany (odstąpienie od umowy)
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Zgodnie z obowiązującym prawem (patrz dalej) masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny. Jeśli więc towar nie spełnia Twoich oczekiwań możesz go do nas odesłać w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Wszystkie zwroty w naszym sklepie obsługiwane są przez bardzo prosty kreator zwrotów, który daje możliwość odesłania do nas paczki zwrotnej Paczkomatem InPost.
W przypadku chęci wymiany produktu na inny (w ciągu 14 dni), należy dokonać zwrotu produktu, a jako formę zwrotu należności wybrać "Saldo klienta" i złożyć nowe zamówienie.
Gdy zwrot produktu zmniejszy wartość zamówienia z dostawą gratis do kwoty poniżej 600 zł, kwota zwrotu zostanie pomniejszona o koszt dostawy 15 zł.
Instrukcja dodania zwrotu i wydruku etykiety adresowej:
Zaloguj się na swoje konto w sklepie i przejdź na "Twoje konto". Gdy produkt był zamawiany bez rejestracji, wybierz "przypomnij hasło" i podaj adres email, poprzez który było składane zamówienie.
- W sekcji "Zwroty produktów" wybierz "Dodaj zwrot".
- Na liście wysłanych zamówień, znajdź i wybierz ("+") zamówienie obejmujące zwracany produkt.
- Wybierz zwracany produkt poprzez jego zaznaczenie po prawej stronie i ewentualne podanie ilości zwracanych produktów.
- Możesz zaznaczyć "Dodaj uwagi do zwrotu", aby opisać np. przyczynę zwrotu. Następnie "Przejdź dalej".
- Wybierz InPost Paczkomaty Szybkie Zwroty jako rodzaj przesyłki zwrotnej, a następnie "Przejdź dalej".
- Potwierdź adres punktu zwrotu a następnie "Przejdź dalej".
- Określ formę zwrotu należności:
- jeśli chcesz wymienić towar na inny - wybierz "Saldo klienta" (zwrócone środki przejdą na poczet nowego zamówienia),
- jeśli chcesz zwrot na swoje konto bankowe - wybierz "Przelew" i wpisz numer swojego konta bankowego.
- Potwierdź zgłoszenie zwrotu poprzez "Dodaj zgłoszenie zwrotu".
- Wydrukuj zgłoszenie zwrotu z pliku pdf i postępuj zgodnie z instrukcją na wydruku.
- W treści tej instrukcji powinien znajdować się 10-cyfrowy kod zwrotu, który jest konieczny do szybkiego nadania paczki w Paczkomacie. Powinien być on również wysłany przez SMS.
- Włóż zapakowany towar wraz ze zgłoszeniem zwrotu do kartonu i udaj się do dowolnego Paczkomatu InPost w Polsce, gdzie nadasz przesyłkę szybko i wygodnie, 24h/7.
Zamiast ręcznego wprowadzania 10-cyfrowego kod zwrotu, możesz do czytnika Paczkomatu przyłożyć QR-kod zawarty w powiadomieniu email.
Gabaryty paczki nie mogą przekroczyć wymiarów 41 x 38 x 64 cm oraz wagi 25 kg.
Za przesyłkę zwrotną nie musisz płacić. Opłata za przesyłkę zwrotną zostanie odjęta od kwoty zwrotu, który dokonamy w ciągu 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o odstąpieniu od umowy. Z reguły trwa to jednak krócej.
Powyższa procedura nie jest warunkiem skorzystania z ustawowego prawa odstąpienia od umowy oraz w żaden sposób go nie ogranicza.
Jeśli chcesz sprawdzić status zgłoszenia zwrotu lub gdy chcesz ponownie wydrukować etykietę adresową, w sekcji "Zwroty produktów" wybierz "Wszystkie dodane zwroty".
Podstawa prawna
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.), będąc konsumentem (nie dotyczy firm), mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- "w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy" w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą), lub
- "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy", lub
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno, - "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części" w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach, lub
- "w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy"
w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres: AP Plan Sp.J., ul.Wolności 13M, 64-130 Rydzyna niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Wyłączenia ustawowego prawa odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.